Alle geweldige dingen beginnen met een visie ... een droom ', zei Estée Lauder. Toen ze in 1946 een schoonheidsbedrijf oprichtte, had ze zeker een duidelijke visie voor haar toekomst - het was de leidende kracht in alles wat ze deed. Wat ze zich echter niet had kunnen voorstellen, was dat ze de komende decennia de norm zou stellen voor de hele schoonheidsindustrie. Van product tot verpakking tot het inhuren van de juiste mensen voor haar nieuw opgerichte bedrijf, Estée Lauder luidde een nieuw tijdperk van schoonheid in. Now, as we celebrate our brand’s 75th Anniversary, here are five facts you may not have known about our legendary founder.
1. Ze wilde niet dat haar klanten veel producten zouden kopen. (Echt waar!) "Verkoop een klant nooit wat ze niet wil of nodig heeft", schreef ze. Natuurlijk was de verkoop belangrijk toen ze haar merk liet groeien, maar uiteindelijk was Estée ervan overtuigd dat de ideale schoonheidsroutine slechts een paar belangrijke producten vereiste, en niet meer dan 3 minuten elke ochtend en avond om ze toe te passen. Je hebt geen ingewikkelde rituelen nodig.
2. She created the first-ever night serum. Tegenwoordig worden de schappen ermee overspoeld, maar in 1982 was Night Repair - zoals het oorspronkelijk heette - revolutionair. Estée was een van de eersten die begreep dat de huid zichzelf het beste 's nachts kan herstellen en dat een lichtgewicht textuur (wat we nu kennen als een serum) beter diep in het huidoppervlak kon dringen om het te helpen herstellen. Night Repair was ook de eerste die een bruine fles in apothekersstijl gebruikte om de actieve ingrediënten van de formule te beschermen.
Alle geweldige dingen beginnen met een visie ... een droom
3. Ze veranderde de koers van de geurindustrie. Voordat ze in 1953 Youth-Dew Bath Oil creëerde, was het ongehoord dat vrouwen geur voor zichzelf kochten. Parfum mocht alleen voor speciale gelegenheden worden gedragen en vrouwen vertrouwden op de mannen in hun leven om het aan hen te schenken. But by selling Youth-Dew as a bath oil that doubled as perfume, Estée gave women license to buy fragrance for themselves and indulge in it anytime they liked.
4. Ze ontmoette alle potentiële medewerkers persoonlijk. Zelfs toen haar kleine bedrijf uitgroeide tot een corporatie, wilde Estée elke werknemer kennen. “I don’t look at their resumes…I look at them,” she told the Boston Sunday Globe in 1969. "Mijn beslissing is gebaseerd op een chemische reactie."
5. Ze had een intense liefde voor bloemen, die een doel diende in alles wat ze creëerde. Ze vond ze een constante inspiratiebron. As she told House & Garden magazine in 1980, “What’s the great secret to vitality? [Het] kan worden afgeleid door jezelf te omringen met groeiende dingen - planten en bloemen. ' Perhaps not surprisingly, flowers play a crucial role in many of our products—from the Re-Nutriv Ultimate Lift Regenerating Youth collection, which features the remarkable Himalayan Gentian flower, prized for its ability to thrive in extreme environments—to our iconic Beautiful eau de parfum, known as “the fragrance of a thousand flowers.”